Svaka tvrtka treba biti prisutna na društvenim mrežama jer ti profili se integriraju s web stranicom, unapređuju SEO i plaćeno oglašavanje i pomažu u odnosima s klijentima. No kako bi bili što učinkovitiji potrebno je odabrati na koje se društvene mreže fokusirati, a na koje ne.
Da bi dobili odgovor na to pitanje potrebno je prvo odgovoriti na ova pitanja:
- Koja je vaša ciljna publika i koje platforme najviše koriste?
- Koju priču želite ispričati toj ciljanoj publici?
- Koju vrstu sadržaja želite objavljivati na tim platformama?
- Kako će društvena mreža unaprijediti vašu web stranicu?
Različite društvene mreže privlače različitu publiku. Na primjer, mlađi korisnici su češći na Snapchatu i Instagramu, dok se poslovni profesionalci često koriste LinkedInom. Ako planirate dijeliti slike, Instagram ili Pinterest su najbolji izbor. Ukoliko želite se bazirati na video sadržaj, YouTube i TikTok su najbolje opcije.
Od svoje konkurencije također možete dosta toga naučiti. Pogledajte koje društvene mreže koriste vaši konkurenti i koliko su uspješni u angažiranju svoje publike. Otkrijte koje mogućnosti i alati postoje na svakoj društvenoj mreži, kao što su mogućnosti plaćenih oglasa, statistika posjeta i analitika.
Facebook je najpopularnija društvena mreža – pouzdana je, svima je poznata i samim time odlična je za fokusiranje svojih marketinških aktivnosti.
Ovu društvenu mrežu koristi 3 milijarde korisnika, a Facebook oglasi su među najpovoljnijim načinima oglašavanja za male tvrtke i obrte. Marketinške značajke su proširene na Instagram i na Messenger koji su vlasništvu iste tvrtke – Meta.
Facebook ima vlastitu platformu za prodaju proizvoda putem koje možete prodavati svoje proizvode na toj društvenoj mreži ali i na Instagramu.
Na Facebooku je najveći dobni raspon publike, tako da je odličan ukoliko svoje proizvode prodajte svim dobnim skupinama.
Instagram trenutno ima milijardu aktivnih računa i korisnici u prosjeku koriste je 30-ak minuta svaki dan. Oko 20% tih korisnika posjeti bar jedan poslovni Instagram profil jednom dnevno.
Najpupilarniji je u dobnoj skupini između 18 i 30 godina, no čak i tvrtke koje se bave B2B modelom poslovanja imaju svoje profile na toj platformi. Instagram Reels su dokazano jedan od najboljih načina za povećati vidljivost poslovnih profila.
Instagram je pravi odabir za promoviranje svog branda putem upečatljivih slika i video zapisa.
LinkedIn je društvena mreža kojoj je fokus na poslovnoj i profesionalnoj mreži. LinkedIn ima preko 850 milijuna članova i i preko 58 milijuna stranica tvrtke i time je najpopularnija platforma za B2B umrežavanje.
LinkedIn ima mogućost segmentiranja publike za plasiranje oglasa prema obrazovanju, radnom iskustvo ili zvanju što nijedna druga mreža nema. Sadržaj podijeljen na LinkedInu namijenjen je izgrađivanju profila tvrtke, povezivanju s drugim tvrtkama i poticanju zapošljavanja.
YouTube
YouTube je sjajna platforma za sve koji žele putem videozapisa doprijeti do svoje publike. Profili na ovoj mreži mogu znatno unaprijediti i SEO jer objavljivanjem videozapisa s ciljanim ključnih riječima možete se pojaviti iznad svoje konkurencije u rezultatima pretrage.
Trenutno je preko 2 milijarde aktivnih korisnika na YouTubeu, a čak 60% korisnika donose odluke o kupnji gledajući recenzije nekog proizvoda.
Ako se odlučite za YouTube onda bi trebali redovito objavljivati nove sadržaje i držati se rasporeda kako bi ste se što bolje povezali s publikom. Važno je održavati dosljednost i kvalitetu sadržaja kako bi vaša publika zadržala interes. Izbjegavajte prečesto mijenjanje stila, formata i teme videozapisa.
No, ako nemate vremena ni budžet za stvaranje novih videa možda je bolje da odaberete neku drugu društvenu mrežu.
Twitter se koristi kao platforma za trenutno dijeljenje informacija, vijesti i mišljenja. To znači da možete brzo reagirati na događaje u stvarnom vremenu, a vaša marketinška poruka može se brzo širiti diljem mreže.
Twitter je idealna platforma za praćenje konkurencije i ovdje možete saznati što oni rade i kako se povezuju sa svojim klijentima.
Praćenjem njihovih objava, aktivnosti i interakcije s publikom možete unaprijediti i vlastite marketinške strategije. Razni alati za analizu vam mogu pomoći u praćenju uspješnosti vaših marketinških kampanja. Možete pratiti statistike o broju pregleda, interakcija i angažmana, što vam pomaže u prilagodbi svoje marketinške strategije kako biste postigli bolje rezultate.
TikTok
Korisnici TikToka mogu stvarati kratke videozapise koji se mogu uređivati uz pomoć glazbe, filtera i drugih efekata.
Ukoliko želite doprijeti do mlađe populacije onda je TikTok pravi odabir za vas.
Dakle, ako imate malu tvrtku s nekim brandom koji bi se mogao svidjeti mlađahnoj publici svakako otvorite TikTok profil i postavljate svoje sadržaje. Ako imate specifičnu nišu, vaši će se videozapisi vjerojatno privući one koji su zainteresirani za tu temu. Nemojte se ograničavati samo na trendove, već pokušajte stvarati originalni sadržaj koji će privući pažnju i pokazati vašu kreativnost.
Kvaliteta videozapisa je važna za uspjeh na TikToku. Pobrinite se da imate dobar osvjetljenje i jasnoću zvuka. Pratite popularne trendove kako bi vaši videozapisi ostali relevantni i vidljivi.
Pinterest je društvena mreža za dijeljenje i otkrivanje slika, videa i drugog sadržaja. Korisnici mogu stvarati “ploče” (boards) koje predstavljaju tematske kolekcije slika koje se mogu dijeliti s drugim korisnicima.
Na Pinterestu se najčešće dijele slike vezane za hranu, modu, umjetnost, interijere, zdravlje i fitness, putovanja i još mnogo toga. Korisnici mogu pregledavati i pretraživati slike drugih korisnika, stvarati svoje ploče i dodavati slike koje su zanimljive ili inspirativne. Pinterest se koristi kao izvor ideja i inspiracije te se često koristi za planiranje događaja, poput vjenčanja, ili uređenje doma.
Poslovni profil na ovoj platfomi može biti koristan alat za prodaju, posebno za tvrtke koje prodaju proizvode ili usluge koje se mogu vizualno predstaviti. Preko 75% korisnika su žene, a korisnici ove mreže potroše 80% više nego na drugim društvenim mrežama.
Nadamo se da će vam ovaj vodič biti koristan u odabiru gdje fokusirati svoje marketinške strategije i koje društvene mreže odabrati za svoj Business. Upamtite da je sve u vašoj osobnosti. Moguće je da ćete biti uspješni i na nekoj platnome gdje to i niste očekivali ako ste se uskladili s ukusima svoje publike.