Ukratko

Google kaže da je odgovor na to pitanje da nema tajne, postoje samo dobre prakse kojih se trebamo držati.

Statistika kaže da čak 35% ljudi odabere prvi rezultat na tražilici.

Ako neki pojam pr. “auto servis” ima mjesečno cca 5400 upita na Googleu, to znači da vlasnik web stranice koja je prva u listi rezultata zadovoljno trlja ruke jer mu mjesečno putem tražilice za taj upit dođe oko 1800 posjetitelja na web stranicu.

Treći rezultat ima samo oko 550 posjeta. A deseti jedva oko 1,5% odnosno jedva 80 posjeta.

Nije teško zaključiti i da je tom vlasniku s prve pozicije ta pozicija izuzetno vrijedna. Matematika je tu vrlo jednostavna.

Jako bitna informacija je da dobra pozicija na tražilicama nije nešto što se može postići “preko noći”, ili uključivanjem neke opcije. Za dobro pozicioniranje na tražilicama potrebno mnogo vremena i kontinuirani rad na web stranici.

Više o...

 

Google je objavio korake koje možete poduzeti kako bi popravili poziciju na rezultatima pretrage:

1. Kvaliteta sadržaja na web stranici

Google ima osnovnu zadaću, a to je da će uvijek ponuditi najbolji odgovor za upit kojeg je korisnik postavio; ako imate najbolji sadržaj na web stranici, dobro prolazite. Google Search Console ima opciju “Uspješnost” / “Performance report” s kojim možete točno vidjeti analizu ukupnog broja klikova, ukupan broj pojavljivanja, CTR (stopa klikanja na pojedini link) te prosječnu poziciju za taj upit.

Opsežnije upute o korištenju izvještaja “Uspješnost” možete vidjeti ovdje.

2. Napravite responzivnu web stranicu

Stopa korisnika koji pretražuju internet putem mobitela je sve veća. Ako usporedimo brojke unazad zadnjih 10 godina, onda možemo vidjeti da je broj posjetitelja preko mobitela sve veći i veći.

Stopa korisnika koji pretražuju internet putem mobitela je sve veća. Ako usporedimo brojke unazad zadnjih 10 godina, onda možemo vidjeti da je broj posjetitelja preko mobitela sve veći i veći.

Budući da se veliki broj pretraga odvija preko mobitela, rezultati koji se prikazuju će biti oni koji će pružiti najbolje iskustvo pregledavanja na mobitelima.

3. Koristite informativne naslove i meta opise

Dobri, jednostavni naslovi i točni meta opisi pomažu tražilicama da bolje razumiju o čemu se radi na pojedinoj web stranici i lakše prikazuju rezultate pretrage.

4. Uključite tzv. search features (dodatke pretrazi)

Search features su primjerice: ocjene (recenzije), informacije o događaju ili obrazac tražilice na web stranici. Svi ti dodaci na web stranici pomažu boljem korisničkom iskustvu i web stranica se čini korisnijim za posjetitelja.

Najbolji “vodič” za webmastere je službeni, Google Webmaster Guidlines.

Alternativa svemu navedenome je usluga Google Ads (PPC oglašavanje) koja se odnosi na plaćene oglase na Google tražilici, ali ona se zasebno naplaćuje i ovisi o Vašem mjesečnom budžetu za oglašavanje. Google Ads vam može povećati poslovanje. Online oglašavanje se može podesiti jako brzo, i možete krenuti već danas.