Ukratko

Web stranice su danas postale jedna od najvažnijih imovina koju jedna tvrtka može imati i izuzetno je važno da su web stranice responzivne i da je SEO optimizacija obuhvatila što više faktora. Web stranica tvrtke vam može pomoći u povećanju prihoda. Na kraju, ne zaboravite da je vaša web stranica, vaša digitalna posjetnica.

Polako se približavamo brojci od 2 milijarde web stranica na internetu. Čak i da pretpostavimo da su 3/4 web stranica neaktivne, i dalje je to veliki broj. Tvrtke koje se žele istaknuti na internetu (zapravo u poslu, kako bi pokazale da su bolje od konkurencije), uvijek imaju najnovije trendove i tehnologije na svojim korporativnim stranicama kako bi i svojim pokazateljima pokazali da stalno napreduju, čak i u online svijetu. Međutim, sam dizajn, ako ostavi bez riječi, i da je inovativan, nije jedina stavka koja čini da je web stranica sjajna.

Web dizajn kao dio IT industrije postoji jedva tri desetljeća. Prve web stranice su nastale na početku 90ih, i u to vrijeme je sve vezano uz www, internet, i slične pojmove bio jako veliki bauk i nepoznanica. Pa tako web dizajn nije djelatnost kao primjerice pekarska industrija koja “postoji oduvijek” i da su svi standardi definirani, da nema velikih promjena, i da se sve zna. Međutim, možemo se složiti da danas svaka tvrtka treba izradu web stranice, i da “ako nisi online, ne postojiš”. Također, postoje i određene kvalitete koja svaka dobro dizajnirana web stranica treba imati.

Više o...

Dobro isplaniran i razumljiv dizajn

Krenimo od najvažnijeg. Većina informacija (oko 80%) koje naš mozak upija iz vanjskog svijeta je kroz vizualne informacije. Ljudski mozak je sposoban obraditi jako veliku količinu informacija u kratkom roku. Vid je naš najvažniji osjet, i igra važnu ulogu u formiranju mišljenja o stvarima i svijetu oko nas – pa i o web stranicama.

Dobar dizajn se oslanja na neke osnovne principe koji pospješuju učinkovitost web stranica. Postoji tzv. teorija boja i kreiranje vizualne hijerarhije. Svaka tvrtka ima određeni vizualni identitet. Najviše se to vidi u posjetnicama, memorandumima, potpisu u e-mailu, rokovnicima itd. Dakle, na svim mogućim načinima kako komunicira s klijentima tvrtka promovira svoj logotip, boje, tipografiju. Pa tako i na svojoj službenoj web stranici. Ako isti logotip imamo i na posjetnici i na web stranici – klijenti će brzo imati povjerenje u web stranicu, i da su sve informacije točne i ispravne. To je ista situacija kao primjerice – hoćete li prije kupiti od poznate marke s kojom ste se već susreli ili od neke koja nudi isti proizvod, ali da nikada niste čuli za njih.

Dakle, korištenjem istog vizualnog identiteta vi stvarate dodatnu razinu povjerenja kod svojih klijenata. Ako su klijenti kod vaše tvrtke navikli na određene boje i određeni font, jako je važno da ih nastavite koristiti i dalje.

Brzina učitavanja web stranice

Iako kod brzine učitavanja web stranica mi govorimo o sekundama, brzina je važna. Prosjek brzine učitavanja web stranice je nešto iznad 8.5 sekundi, a preporuka je da bude ispod 3 sekunde.

Važno je da je vaša stranica brza, najviše zbog činjenice da što se dulje učitava, to je stopa napuštanja web stranice veća. Pogotovo se to vidi kod mobitela. Više od pola posjeta se gubi ako je stranici potrebno više od 3 sekunde da se učita. Puno je faktora koji utječu na brzinu web stranice: hosting, SSL, struktura i veličina baze podataka, male veličine datoteka itd…

Jednostavna navigacija

Kod navigacije je najvažnija jedna stvar: jednostavnost. Kao što je važno da je web stranica brza tako je važno i da je navigacija jednostavna. Zlatno pravilo kaže da bi do svake informacije na web stranici trebalo biti najviše 3 klika. Primjerice, da bi pronašli određeni proizvod, put korisnika mora izgleda ovako: Naslovnica > Kategorija > Potkategorija > Stranica proizvoda. Nema smisla da proizvoda “skrivamo”. Sve treba biti lako dostupno. Taj savjet bih dao svim webshopovima koji imaju jako veliko stablo kategorija i potkategorija, a loše kategoriziraju proizvode.

Također, kada imamo jasnu i jednostavnu navigaciju, posjetitelji se lagano snalaze na web stranici i brzo pronalaze informacije. Kao pomoć u navigaciji, dodao bih na svaku web stranicu i sljedeće:

  • tražilica pri vrhu stranice
  • tzv. “glavna navigacija” gore, i “pomoćna (kategorije)” sa strane web stranice
  • mapa stranice
  • hijerarhijska (breadcrumbs) navigacija
  • navigacija do pravnih i ostalih podstranica pri dnu stranice

Responzivnost web stranice

Trend je da je sve veći broj pretraga na tražilicama putem mobitela. Posljedično tome raste i broj posjeta na web stranice putem mobitela. Statistika kaže da je preko 60% pretraga preko mobitela.

Web stranice koje su prilagođene samo za stolna računala, a ne i za mobitele se što prije moraju prebaciti na responzivni dizajn. Radi se o tome da se one teško čitaju na mobitelu, korisnici se ne snalaze na njima, frustrirajuće ih je za koristiti i velika je stopa napuštanja takvih web stranica.

Pravilna upotreba elemenata na web stranici

Prije je bio standard da se na početnoj stranici tvrtkine web stranice “vrti” slider na nekim informacijama. S vremenom se pokazalo da jako mali broj posjetitelja zanima taj slider i da ih samo preskaču. Zato se taj trend sve više napušta i ovisno o tipu web stranice, kao prva stvar koju posjetitelj vidi je najčešće tzv. call-to-action gumb ili neka pozdravna poruka. Također, cilj je i pojenostaviti web stranicu. Ako imamo kontakt podstranicu, onda tu dodajemo kontakt formu, google kartu, podatke o tvrtki, broj telefona itd. I nema smisla da tu primjerice dodamo najnovije proizvode iz webshopa, ili galeriju slika interijera. Ne treba pretjerivati, nego pojednostaviti posjetiteljima.

Dobar primjer pravilne upotrebe elemenata su i kontakt i newsletter forme. Ili forme na stranici naplate. Svakako bih preporučio da se svaka forma pojednostavi i da se od posjetitelja traži što više podataka. Za newsletter je dovoljno samo ime i e-mail. Nema potrebe tražiti još hrpu drugih podataka jer ćemo samo postići efekt da će ljudi odustati od popunjavanja forme. Uvijek možemo zatražiti dodatne podatka od klijenta naknadno, ali teško ćemo ga nagovoriti da ponovo popunjava napornu formu.